FANDOM

Варп (Warp) - у всесвіті Warhammer 40000 зворотна, темна сторона матеріального світу, простір Хаосу. Варп використовується для надсвітлових подорожей в космосі. Саме варп одночасно будучи джерело постійної загрози, є рятівним стрижнем, на якому тримається Імперіум Людства, об'єднуючи мільйони планет. Воно відоме під багатьма іменами: Варп-простір, Імматеріум, Емпірей, Ефір, Океан Душ, Царство Хаосу.

781a0162483a4f6fba556537a3a5371a

Простір варпа

Варп-простір - світ мінливої енергії, відомої як Хаос. Це володіння Богів Хаосу. Варп не має певної форми, його енергії знаходяться в постійному безладному русі і легко схильні до різних збурень.

Також в варпа час тече швидше або повільніше, ніж в матеріальному світі, створюючи деяку форму стазиса, або розтягує коротку подорож на роки внутрішнього часу, а в деяких випадках навіть перекидає мандрівника в минуле. У реальному часі подорож може зайняти місяці, роки, тоді як членам екіпажу, який подорожує через варп, минулий час може здатися незначним. Передбачити точний час виходу з варпа практично неможливо, може вийти так, що підкріплення, надіслане до театру військових дій, прибуде туди вже набагато пізніше або, навпаки, до початку самої війни. Так само часом особливо чувтвітельние люди розповідають, що чують скрегіт кігтів демонів і інших мешканців Емпірею, що ковзають по обшивці корабля.

В принципі, в варпа цілком можна жити, тільки погано і недовго (якщо без демонічного блату). Десь в незвіданих глибинах варпа блукає душа Імператора і бореться зі всякою нечистю. Ті містики-псайкери і астральні провидці, які взагалі говорять щось про природу варпа, розповідають, що варп виник в ту ж мить, що й матеріальна всесвіт, і ці два простору нерозривно пов'язані між собою з самого свого виникнення. Реальний світ - це фізичний вимір, в той час як варп - це світ поза матерії, світ духів.

Варп можна порівняти з нескінченним океаном енергії, вільно і постійно перетікає, завихряется, схильною до припливи і відпливи. Варп і реальний космос по суті дві взаємопов'язані паралельні всесвіти. Завдяки наявності зв'язку між цими світами, кораблі з Варп-двигунами можуть входити в царство варпа, пересуваючись по його течіям, перш ніж виринути назад в реальний космос за довгі світлові роки від початку свого шляху. Варп-стрибки по суті представляють переміщення корабля за допомогою потужних і швидких потоків варпа. Точно так же, як лист, що впав з дерева в струмок буде винесений потоком і в кінці кінців пристане до берега, також і космічні кораблі входять в Варп і пливуть по хвилях його енергії, в кінці шляху вибираючись в спокійний космос. Ця метафора досить точно описує Варп-простір, але він набагато складніший і непередбачуваний, ніж звичайний прямий потік, він нескінченно мінливий і примхливий.

Подорожі через Варп Редагувати

Варп визначає виживання людської раси. Космічні кораблі, які перетинають Варп, можуть переноситися на тисячі світлових років всього за кілька днів. Саме за рахунок цієї технології людство пов'язане в єдиний Імперіум. Воля Імператора неймовірно сильна, але його влада простягається на всю галактику лише завдяки тому, що його флоти можуть подорожувати крізь Варп.

Космічний корабель може увійти в Варп за допомогою Варп-двигунів, завдяки чому він зможе пересуватися набагато швидше за швидкість світла, адже Варп - царство чистої енергії, по якій космічний корабель може плисти як по океану, використовуючи її потоки. На додаток до цього, час тече в варпа в основному повільніше, ніж в матеріальної всесвіту. Незважаючи на те, що подорожі крізь варп ефективні, вони далекі від ідеальних.

40022 original

Є кілька обов'язкових вимог, виконання яких необхідне для подорожі в Імматеріумі. По-перше - це давній пристрій, відоме як Поле Геллера (англ. Geller field) - псионічне поле, що захищає корабель. Без цього таємного техно-чаклунства, душі тих, хто подорожує через Варп, були б беззахисні перед безліччю демонів і істот, що населяють Імматеріум.

Для стрибків довше ніж кілька світлових років на борту повинен знаходитися мутант-псайкер, більш відомий як Навігатор. Ці люди-мутанти здатні «бачити» потоки Імматеріума, і вести судно до місця призначення з набагато більшою точністю, ніж звичайні люди. Однак, щоб Навігатор благополучно справлявся зі своєю роллю, необхідні спеціальні контрольні точки, які забезпечує Астрономікон, психічний маяк. Сильно віддалені від Астрономікона точки галактики досі є в значній мірі недослідженими. Подорожі в варпа на довгі дистанції можуть зайняти місяці і навіть роки, а точну тривалість не можна обчислити завдяки непередбачуваною природі варпа.

Небезпека у Варпі Редагувати

Nave Imperial Viaje Disforme Wikihammer

Корабель у варп-просторі

Імматеріум - далеко не безпечне місце. Величезні потоки і шторми можуть забрати корабель в некартографічні області галактики і робити подорожі через деякі області неможливими. Варп Шторми, що тривають протягом багатьох століть, можуть ізолювати цілі сектори і залишити флот в межах матеріального світу. Але може трапитися і гірше, якщо судно виявиться затиснутим в межах Імматеріума, жахлива доля чекає пасажирів судна, оскільки вони стають іграшками в руках темних сил, які населяють це прокляте місце. Іноді трапляється так, що судно виходить з варпа через сторіччя після відбуття, коли як на кораблі пройшло всього кілька днів, також з корабля можуть зникнути пасажири. Суду, які подорожують через Варп, знаходяться під постійними атаками різноманітних форм життя, які населяють цей підпростір. Так само відомо, що звичайним людям і навіть Астартес, не рекомендується дивитися в Варп, коли корабель перебуває в стрибку. Прямий погляд в Імматерум здатний звести людину з розуму. Тому всі оглядові екрани корабля закриваються під час стрибків крізь емпірією.

Поряд з Хаосом, Імматеріум населений багатьма дивними істотами, - головними серед них є різновиди, відомі як Підкорювачі (англ. Enslavers). Вони сформовані мінливої енергією варпа з кошмарів розумного населення галактики і бродять в Імматеріуме. Ці створіння можуть приймати безліч форм, але всі ці форми безглузді і ненажерливі в своєму постійному пошуку незахищених душ для прожитку.

Псионічне Царство Редагувати

Імматеріум - спіритичний підпростір, створене під впливом емоцій і дій смертних. Розум кожної розумної істоти залишає відбиток в Імматеріумі, і хоча відбиток одного розуму майже нічого не означає, відбитки цілої раси мають величезний вплив на Варп (Мається на увазі, що Імматеріум не є хаотичним за своєю природою, але був зроблений таким війною в матеріальному світі і впливом хаосу ). Коли у варпі відбивається сильна емоція, народжується новий мешканець варпа. Безліч цих істот зникають коли дія емоції проходить, але найсильніші з них, поширюючи свої думки в матеріальний світ, набуваючи таким чином форму і владу. Найбільш сильні з цих створінь стають богами.

Псайкери Редагувати

Psyker

Санкціонований псайкер Імперіума Людства

Здібності псионічно обдарованих індивідуумів, відомих як псайкери, підживлюються енергією варпа. При використанні цієї енергії можливі ситуації, коли демони, що населяють Імматеріум, можуть атакувати розум псайкера. Незахищений розум псайкера може послужити демонам вратами в матеріальний світ. Як тільки це відбувається, можлива ланцюгова реакція, що тягне за собою відкриття безлічі врат. Навчання використанню псионічного мистецтва допомагає чинити опір такому вторгненню, але найбільша небезпека в тому, що нетренована псайкер (іноді їх називають Латентний псайкер - прихований, який і сам може не знати що він псайкер) може стати метою для жадаючого вселиться в нього демона. Через вплив Хаосу такі індивідууми майже завжди страждають манією величі, прагнучи використовувати демонів і міць варпа для особистої вигоди.

Проникнення у всесвіт Редагувати

Іноді, царство Імматеріума може проникнути в фізичну всесвіт. Ці царства кошмару є домом для смертних послідовників Хаосу і служать місцем колосальних злодіянь.

Око Жаху

Око Жаху

Відомі місця

  • Око Жаху (англ. The Eye of Terror) - створено, коли Ельдари з необережності викликали створення Слаанеша. Тепер служить притулком для Космічних Десантників Хаосу і їх послідовників. Найпотужніше місце проникнення варпа в матеріальну всесвіт;
  • Мальстрем (англ. The Maelstrom) - в цьому варп штормі ховаються залишки Ордена Космодесантніков Хаосу - Червоних Корсарів і підкоряються їм культистів. Найпотужніше місце проникнення варпа в матеріальну всесвіт, після Ока Жаху;
  • Шторм Гніву Імператора (англ. The Storm of the Emperor's Wrath);
  • Прискорювач Ван Грота;
  • Розлом Пардуса;
  • Харан - Розлом між Варпом і Матеріальним Світом, який був закритий силами Ельдар в Битві на Харане.

Варп-шторм Редагувати

26

Варп-шторм

Варп - дуже небезпечний провідник. Час від часу обурення перетворюють деякі регіони варпа в незбагненно люті і руйнівні бурхливі шторми. Ці шторми можуть тривати дні, місяці і навіть століття. Кораблі, що потрапили в такий шторм в кращому випадку зіб'ються з курсу на багато тисяч світлових років, а можуть загубитися у варпі і їх екіпажі стануть іграшкою для темних істот, що населяють цю злісну реальність. Іноді корабель, провівши навіть короткий час у варпі, вийшовши з нього, може виявити, що в реальному світі пройшли століття. Шторми також відрізають цілі системи від Імперіума на місяці, роки і навіть століття. Деякі з зоряних систем завжди були ізольовані і навряд чи стануть коли-небудь доступні.

Розриви з варпа Редагувати

588px-Notable warpstorms

Відомі розриви варпа в М35-М41

Розрив в варпа - ослаблення бар'єру між реальним світом і варпом, що дозволяє істотам Імматеріума проникати в матеріальну всесвіт. Іноді розриви варпа з'являються самі по собі, в інших випадках вони з'являються з волі Богів Хаосу або за допомогою смертних. Розриви можуть тривати хвилини, дні, роки і навіть століття.Вони приймають різні форми: вир чистої магії, врата із зеленого полум'я, густі хмари з тіней, кипляче озеро гною і багато інших. Іноді крізь них можна мигцем побачити саме царство Хаосу, що зведе з розуму будь-якого смертного. Варп-розрив можуть створити як непередбачувані переміщення варпа, що вириваються в реальний світ, так і навмисні ритуали призову демонів, страждання і смерті великої війни, вибух Варп-двигуна або ж незахищений і непідготовлений псайкер.

Безформні пустки Редагувати

Безформні пустки - частина варпа, яка не перебуває під контролем одного з Богів Хаосу. Деякі істоти, такі як Демон-Принци і Великі Демони, іноді влаштовують там свої оселі. Також пустки є домом для фурій, гротескним Горгула, яким заборонено з'являтися у володіннях Богів Хаосу. Вони бродять по пустки в нескінченних пошуках беззахисних душ смертних, ще не поглинутих варпом.

Істоти варпа Редагувати

Realm of Chaos

Царство Хаосу

Незважаючи на те, що Варп вкрай ворожий істотам з матеріального світу, там мешкають власні форми життя. Зазвичай це ненажерливі істоти, які тягнуться до психічних еманація смертних реального світу, такі як Вампіри, Псіхнойени, Астральні Привиди, Астральні Гончие, поневолювачів і Демони Хаосу, найжахливіші і численні з усіх.

Кораблі, які подорожують крізь Варп захищені від атак цих істот. Без захисту ж, будь-який потрапив в варп буде поглинений демонами.

Варп - царство чотирьох Богів Хаосу: Кхорн, Слаанеш, Тзінча і Нургла. Хоча Варп і Боги Хаосу створені з однією і тією ж енергії, кожен бог має свою власну особистістю і мешкає в самому серці своїх власних володінь.

Випадкова вікі